Suursodan eskalaatio lähenee

Kazakstan on jo nostanut puolustusbudjettiaan sen vaaran takia että Venäjä yrittäisi vallata maan sekä Kazakstan tekee jo nyt yhteistyötä Yhdysvaltojen kanssa eikä heidän presidentti ole ollut samaa mieltä kuin moni muu IVY-maa että Venäjän hallinnoimat alueet Ukrainassa olisi itsenäisiä. Sodan tuulet nousee.

Puola on lisännyt joukkojensa määrää ja tilannut lisää sotakalustoa sen uhan takia jonka Venäjä on sanonut ääneen,,,,”kun Ukraina on käsitelty, valtaamme Puolan”.

Baltian maat on nostaneet valmiuttaan ja sinne on siirretty lisää NATO joukkoja koska Venäjä on uhannut heitäkin suoraan.

Kalingradin  läheisyydessä oleva Gotlanti on miehitetty ruotsalaisten omien joukkojen toimesta sekä on harjoituksia mm yhdysvaltalaisten kanssa. Sotalaivojen liikenne sekä ilmaliikenne on alueella iso, mahdollisuus konfliktiin on suuri ja sen aiheuttaa silloin taas Venäjä.

Norjan alueella pohjoisessa on venäläisiä sota-aluksia sekä lentotoimintaa runsaasti. On mahdollisuus että sattuu virheitä…venäläisten puolelta.

Suomessa mm Yhdysvaltojen ja Englannin joukkoja on jatkuvassa ”harjoituksessa” omien joukkojemme kanssa. Eli ovat vahvistamassa joukkojemme suorituskykyä sekä osoittamassa Venäjälle että hyökkäys tänne olisi isomman sodan alku…

Jossakin kohtaa pelimerkit leviää pelilaudalla ja suurempi sota voi eskaloitua Euroopan alueelle, ei tarvita kuin yksi virhe liike pelilaudalla Venäjältä.

Tässä näin lyhyesti mietittynä…

Venäjä tehnyt tietomurtohyökkäyksen Suomeen

Meri- ja energiateollisuusalalla toimivaan Wärtsilään on kohdistunut tietomurto, kertoo tietotekniikkalehti Tivi. 

”Pimeässä verkossa toimivia rikollisryhmiä seuraava DarkFeed havaitsi, että LV-haittaohjelmaa käyttävä hakkeriryhmä on lisännyt Wärtsilän uhrilistalleen.

LV-haittaohjelmaa käyttävä hakkeriryhmä väittää vieneensä Wärtsilältä noin 2000 gigatavua dataa, joka sisältää paljon arkaluontoista materiaalia.”

Ei kai ole yllätys että venäläiset alkavat jauhamaan Suomea sillä tavalla jolla nyt voivat.

Haluatteko venäläisiä ”turisteja” Suomeen samalla kun ne tappavat siviilejä Ukrainassa ja käyvät kybersotaa Suomea vastaan. Minä en halua näitä tänne ollenkaan.

Venäjä petti YK:n ja Turkin

Venäjä solmi sopimuksen eilen missä luvattiin viljanvienti Ukrainasta maailmalle. Sopimuksen tekijöinä oli Venäjä, Turkki, YK ja Ukraina. Venäjä hyökkäsi silti tänään viljanviennin satamaan Odeasaan. Nöyryytti näin Erdogania ja YK:ta. Kuten nähdään, venäläiset valehtelee aina.

Ukraina: Venäjä iski risteily­ohjuksilla Odessan satamaan – ”Isku toteutettiin juuri siellä, missä vilja on” https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008743320.html

Venäjän epätoivo kasvaa

”Venäjältä kuuluu nyt harvinaisen absurdeja väitteitä Ukrainan sodasta, samaan aikaan kun sotamenestys on ollut kyseenalaista.

Johtavat poliitikot väittävät, että ukrainalaissotilaiden verestä otettujen näytteiden perusteella voidaan sanoa, että sotilaita olisi käytetty ”salaisiin kokeisiin”. Näiden seurauksena ukrainalaissotilaista olisi tehty ”julmia hirviöitä”. (Iltalehti)

Olemme tulleet tilanteeseen jossa hyökkäävä valtio alkaa keksimään ”Resident Evil” kaltaisia asioita vastustajasta. Tämä alkaa olla todellisista epätoivoa.

Korpisoturin päivitys

Puuta kaatuu, pätkitään ja haloiksi…ensi satsi…lisää kaatuu!

Kaatuineita kuin Ukrainan aroille olevia roistokansan venäläisiä…

HIMARS on tehokas

Yhdysvaltojen valmistama HIMARS on erittäin tehokas, kuvassa vuonna 2015 valmistettu  venäläinen 48Я6-К1 ”Approach”(anti-air support for S-300 / S-400) 100 km päässä eturintamasta miehitetyn Khersonin provinssin alueelta tuhottuna HIMARS iskun jälkeen:

(Kuva: Kiev Independet)