Hus, hus vihapuhepoliisit, nyt olis töitä

Demarien kunnallispoliitikko Husu Hussein on lietsonut julkisuudessa vihaa yli puoli miljnoonaista kansanryhmää kohtaan. Miksi vihapuhepoliisit eivät tee työtään. Vai tekevätkö he työtä vain valikoiden, eli kaikki persujen sanomiset tutkitaan suurennuslasilla. Muita kohdellaan silkkihansikkain.

Tämä tapaus osoittaa selvästi, että jos olet eri mieltä hallituksen kanssa, kaikki puheesi ja kirjoituksesi tulkitaan vihapuheeksi. Sanot mitä tahansa, aina joku loukkaantuu, mutta Husun tapauksessa on kyse yli puolesta miljoonasta suomalaisesta, jotka äänestivät vaaleissa PS:ää, ainoata puoluetta Suomessa, joka on isänmaallinen ja jolle suomalaisten hyvinvointi on tärkeintä.

Tämän kirjoittaja äänesti persuja vaaleissa. Mistä helvetistä joku Husu voi tietää mitä mieltä minä olen rasismista? Voisin kutsuä äijän käymään, kun olen liikuntavammainen ja jo yli 90 vuoden ikäinen, joten en pysty lähtemään täältä hoitopaikastani mihinkään. Haluaisin tietää, mihin hänen törkeä väitteensä perustuu.

Pari kuukautta saatu kuulla saunomisista

Onko näin että Suomessa olisi suurikin asia sanunoinen joka meillä on aina ollut hiljentymisen paikka

Kuten vanha sanonta kuuluu löylyssä viha viilenee saunassa sappi sammuu miksi siis pitää kuunnella ylipirteän mölinää

No sitä nyt on kuultu n kaksi kuukautta ja moneen kertaan päivän aikana tänään sitten on saunomisen huipentuma

Kukin saa itse päätellä miksi moista ohjelmaa mainostetaan ja kehutaan julkisesta saunasta

Jossa piilee myös tautien levittäjiä saunan omistajat kun ei osaa puhdistaa saunojaan

Jolle ei ole vaihtoehtoja monet taudit kun leviää myös sitä kautta monasti lauteet on alapuolelta liman peitossa ja sitä ei tiedä mitä sieltä saat

No pefletti jonkin verran suojaa mutta sekään ei aina riitä kun siivous tehdään vain ns eikä oikea oppisesti

Sauna tilat pitää desinfioida pelkkä vesi ei siihen riitä seommoro tepivaari Kirjoitti Teuvo Mast

Sieltä suunnasta ei koskaan mitään hyvää

Kun imperialistinen roistovaltio Venäjä miehitti Viroa puoli vuosisataa, niin kerran oli mielenkiintoinen sääennustus ”Viron Sosialistisessa Neuvostotasavallassa”:

Meteorologi kertoi, että: Idästä tulee huonoa säätä, mutta eihän sieltä ole koskaan mitään hyvää tullutkaan.

Meteorologi sanoi kylmän totuuden, mutta miehittäjän vaatimuksesta sai saman tien potkut.

——

Suomessa on nyt vähän samankaltainen tilanne. Suomeen ei ole koskaan tullut idästä mitään hyvää. Vaihteluna on nyt, että Saharasta tuli Eurooppaan kuuma ilmamassa.

Kuinka ollakaan Sahara sijaitsee Suomesta etelään. Siten myös etelästä on mahdollista tulla Suomeen huonoa säätä, eikä pelkästään idästä. Kannattaa huomata, että sieltä Saharan suunnasta on tulossa paitsi liian kuumaa säätä, niin myös neekereiden kansainvaellus. Sään torjumiseksi ei ole paljon tehtävissä, mutta sitä neekereiden kansainvaellusta Suomeen pitää mielestäni edes yrittää torjua. Siitä ei taatusti seuraa Suomelle, eikä meille suomalaisille mitään hyvää – kuten ei ryssienkään Suomeen tulosta.

Onko Hyperloop-putki hyperhumpuukia?

Pitäisikö lopettaa puheet tunnin junayhteyksistä ja keskittyä Hyperloop’in?

Joskus tuntuu, että rahaa on jossakin jemmassa pilvinpimein.

*

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperloop

Hyperloop on konseptitasolla oleva supernopea liikenneyhteys. Yleisen idean tasolla tekniikkaa on esitetty jo 1800-luvulta alkaen, mutta Hyperloop-termin ja nimenomaisen konseptin esitti yrittäjä Elon Musk 2010-luvulla.[1]Muskin SpaceX-yhtiö julkaisi elokuussa 2013 konseptisuunnitelman, jota tunnetaan Hyperloopin alfa-julkaisuna.[2]

Ensimmäinen hyperloop-yhteys on rakenteilla Intiaan.

*

https://tekniikanmaailma.fi/hyperloop-putki-helsingin-turun-valille-alkoi-selvitys/

3.3.2017

Hyperloop-putki Helsingin ja Turun välille? Nyt alkoi selvitys

Suunnittelu- ja konsultointialan yritys Ramboll Finland kertoi perjantaina tiedotteessaan, että se selvittää Hyperloop-yhteyden toteuttamismahdollisuuksia välillä Turku-Helsinki sekä mahdollista testirataa Salosta Turun suuntaan.

Hyperloop on uusi, kokeellinen kuljetusmuoto, jossa putkessa liikkuvat kulkuneuvot eli podit voivat saavuttaa jopa yli 1000 kilometrin tuntinopeuden.

Viime vuonna tehdyssä esiselvityksessä tarkasteltiin edellytyksiä Ruotsin ja Suomen väliselle kiinteälle yhteydelle käyttäen kuljetustekniikkana Hyperloopia. Ramboll selvitti tuolloin putkiston fyysistä reittiä ja tarkasteli alustavia, karkeita kustannuksia.

Nyt tarkastelun alla on yhteys välillä Turku–Helsinki sekä mahdollinen, noin 15 kilometrin mittainen testirata Salosta Turun suuntaan. Tässä vaiheessa tehdään periaatetasoista selvitystä. Keskiössä ovat etenkin maankäyttö ja ympäristövaikutukset.

Testiradalle tehdään yksityiskohtaisempi tekninen selvitys, jossa tutkitaan muun muassa radan toteuttamisen edellytyksiä. Selvityksessä huomioidaan muun muassa hankkeeseen vaikuttavat reunaehdot, kaavoitustarpeet, ympäristövaikutusten arvioinnin periaatteet ja tarvittavat luvat.

”Jo testirata olisi mielenkiintoinen mahdollisuus hyödyntää suomalaista teknistä osaamista ja Salon seudulle kertynyttä IT-osaamista. Se tulee kuitenkin suunnitella niin, että sitä voidaan käyttää osana varsinaista kuljetusyhteyttä”, sanoo tiedotteessa hankkeen projektipäällikkö Jukka Räsänen Rambollista.

”Olemme olleet etuoikeutetussa tilanteessa saadessamme työskennellä visionääri Elon Muskin idean ympärillä. Ajatus uudesta tavasta siirtää ihmisiä ja tavaroita nopeammin, edullisemmin ja uudella tavalla tuo valtavia hyötyjä, joista kertovat jo valmistuneet taloudelliset tutkimukset. Vaikutukset tulisivat olemaan pitkäaikaisia, jos Suomi voittaisi kilpailun sekä tulevasta kehityskeskuksesta että testiradasta”, toteaa Jarmo Heimo Salon kaupungilta.

Hankkeen tilaajana on Salon kaupunki, ja se saa Tekes-rahoitusta.

Salo julkaisi viime vuonna selvityspyynnön raportille, jonka kustannusarvio voi nousta jopa 60 000 euroon.

Raportin on tarkoitus auttaa Salon kaupunkia tekemään perusteltuja päätöksiä hankkeeseen liittyen.

Pyynnön mukaan tutkimusraportin pitäisi sisältää ainakin reittisuunnitelmia ja niiden vaikutusarviot. Pyynnössä esitetään, että yleinen arvio tehdään Helsinki-Turku-reitistä ja tarkempi arviointi 15 kilometrin pituisesta Salo-Hajala-reitistä.

Reittien varrelta on tarkoitus myös tehdä arviot ympäristö- ja maankäytöllisistä rajoitteista, kuten Natura 2000 -alueista.

FS Links ja Salon kaupunki tekivät aiemmin viime vuonna aiesopimuksen siitä, että hyperloop-tekniikkaa testaavan laitoksen rakentamista Salon ja Turun välille aletaan tutkia.

Ahvenanmaalle perustetun FS Links -yhtiön tavoitteena on rakentaa lähes tyhjiöksi pumpatussa putkessa kulkeva huippunopea yhteys Helsingin ja Tukholman välille. Hyperloop-kapseli pysähtyisi myös Salossa.

Konsulttiyhtiö KPMG esitti aiemmin viime vuonna mallia, jossa Hyperloop-yhteys Helsingin ja Tukholman välillä maksaisi 19 miljardia euroa.

*

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4651357/Turkukin+selvitti+Hyperlooprataa+vuonna+2021+oli+maara+aloittaa+tunnelinkaivu+Tukholmaan

26.7.2019

Turkukin selvitti Hyperloop-rataa – vuonna 2021 oli määrä aloittaa tunnelinkaivu Tukholmaan

Turun kaupunki osallistui Hyperloop-radan selvitystyöhön vuonna 2016. Turku maksoi 25 000 euroa konsulttiselvityksestä, jossa kartoitettiin uuden supernopean junaradan rakentamista.

Mikä olisi ollut tuomio Suomen oikeuslaitoksessa?

Parikymmentä vuota, ehkä – vapautus kymmenen vuoden istumisen jälkeen.

*

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006185018.html

25.7.2019

Yhdysvaltain liittovaltio palauttaa kuoleman­tuomion: Nämä hirveät teot poikivat viidelle rikolliselle teloitukset

 

  1. Daniel Lewis Lee

Valkoisten ylivaltaa kannattavan ryhmän jäsen Lee murhasi kolmihenkisen perheen, mukaan lukien 8-vuotiaan tytön.

Hänet todettiin toukokuussa 1999 Arkansasin osavaltiossa syylliseksi kolmeen murhaan ja hän sai kuolemantuomion.

  1. Lezmond Mitchell

Hänet todettiin syylliseksi toukokuussa 2003 Yhdysvaltojen Arizonan oikeudessa.

Mitchell murhasi 63-vuotiaan naisen. Verityön jälkeen hän pakotti uhrin 9-vuotiaan lapsenlapsen istumaan noin 50 kilometrin mittaisen ajomatkan ruumiin vieressä. Sitten mies aiheutti tytölle kuolettavat vammat viiltämällä.

  1. Welsey Ira Purkey

Vuoden 2003 marraskuussa Yhdysvaltain Missourin oikeus tuomitsi Purkeyn 16-vuotiaan tytön väkivaltaisesta raiskauksesta ja tappamisesta. Purkey paloitteli ja poltti ruumiin. Hänet tuomittiin myös 80-vuotiaan naisen tappamisesta vasaralla.

  1. Alfred Bourgeois

Borgeois kidutti ja raiskasi 2-vuotiasta tytärtään, minkä jälkeen mies pahoinpiteli hänet kuoliaaksi. Hänet todettiin syylliseksi myös moniin muihin rikoksiin, kuten murhaan Teksasissa maaliskuussa 2004.

5.Dustin Lee Honken

Huumelaboratoriota Arizonassa pyörittänyt Honken ampui yhteensä viisi ihmistä. Heistä kaksi oli miehiä, joiden oli määrä todistaa häntä vastaan oikeudessa. Lisäksi hän murhasi äidin ja tämän 10-vuotiaat ja 6-vuotiaat tyttäret. Hänet todettiin syylliseksi murhiin vuonna 2004 Iowassa.

Onko Kihniön sairaalan kohtalo sinetöity?

 

 

Korviini on kantautunut eri taholta tietoa, että lopullinen niitti meidän oman sairaalamme kohdalta olisi lyöty lukkoon. Saamani tiedon mukaan sairaala suljettaisiin 30.8 2019 lähtien. Sairaalan lopettamisen toteuttaisi Kolmostien terveys. Jos näin on, niin mitä tästä pitäisi ajatella? Kihniöllä on palvelusopimus Parkanon kanssa. Ovatko Parkano ja Kolmostien terveys yhdessä kävelleet kihniöläisten yli?

 

Muistamme kuinka kihniöläiset keräsivät adressin oman sairaalamme puolesta. Kaksi eri tilaisuutta järjestettiin Puumilassa jossa kävi selväksi kuntalaisten mielipide, että haluamme pitää kiinni omasta sairaalasta. Kihniön kunnanhallitus lähetti 10.6 2019 pitämässään kokouksessa reklamaation Parkanon kaupungille jossa viitattiin sopimuskohtaan kuinka kihniöläisiä hoidetaan Kihniön osoittamissa tiloissa Kihniön kunnan alueella, mainiten muun muassa Kihniön sairaala. Vaadittiin sopimuksen avaamista, neuvottelua. Parkanosta ei ole kuulunut halaistua sanaa. Kolmostien terveys taas pyyhkii tylysti pöytää kihniöläisten mielipiteillä, eikä näemmä anna arvoa pätkän vertaa kuntademokratialle, koska kuntapäättäjät nähdään mitä ilmeisimmin vain riesana.

 

Kuinka kauan kihniöläiset antavat kiltisti kävellä itsensä yli? Aikanaan tehtäessä palveluidemme yksityistämispäätös, epäilin vahvasti meidän joutuvan ns. heittopussin asemaan. Näin on myös käynyt. Olemme joutuneet sivusta katselemaan kun sieltä ja täältä, pikkuhiljaa hivuttamalla palveluitamme on ajettu alas, siirretty muualle tai rukattu uuteen kuosiin, esim, kotihoidon osalta. Siitäkin olen saanut negatiivista palautetta.

 

Jos tiedot sairaalan lakkauttamisesta päivämäärineen on jo lyöty lukkoon, on Kihniön päättäjien reagoitava asiaan välittömästi. Asiassa ei saa kunnanhallituksen taholta vitkutella päivääkään. Sairaalan kohtalo, kuten myös koko palvelusopimus, toimet sen suhteen on tuotava valtuuston käsittelyyn. Ellei muuten, niin neljäsosan valtuutetuista sitä vaatiessa. Nyt on viimeinen hetki toimia, ennen kuin hukka meidät lopullisesti perii. Peli on kerta kaikkiaan vihellettävä poikki.

 

Hannu Tiainen

Kyykystä ylös yhteislistan valtuutettu

Kihniö

 

 

 

 

 

 

Politiikka on kesälaitumilla ja uutiskynnys on matala

Kun eduskunta on kesälomalla (pitkällä sellaisella) ja ministeritkin lomailee, niin Suomessa on niin ihmeen hiljaista ja rauhallista. Ja se on mukavaa.

Mediassa on nyt uutiskynnys matala, kun ei ole mitään todellista sanottavaa. Pitäisi aikaan saada kohu. Kahden mamudemarin lausunnot eivät saaneet aikaan kohua ainakaan vielä. Mutta toivotaan, että syksy toisi ne lausunnot uusintakierrokselle. Demarit yrittää lakaista asian maton alle, mutta siellä se odottaa vaan paikkaa ja aikaa tullakseen esiinm.

Viimeistään hallituksen budjettiriiheen mentäessä alkaa olla aineksia, jopa kohuun, kun alkaa selvitä, mitä kaikkea ja keiden  on taas säästettävä, kun leikatattava on mm. haittamaahanmuuton kustannusten kattamiseksi. Budjettiriihet on yleensä pidetty elokuussa. Viimeistään silloin on rauhallinen kesäaika takana.

Autojen sähköistyminen tietää Suomen verottajalle päänvaivaa

Teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon valtio tarvitsee rahaa. Tällä hetkellä autoilijat maksavat moninkertaisesti sen mitä teihin menee.

Merkittäviin veronalennuksiin tuskin on varaa, mikäli valtion velkaa ei haluta lisätä.

Pari asiaa on kuitenkin vaikuttamassa:

Henkilöautokannan muuttuminen kokonaan ei ole aivan lähiaikojen asia. [Muuten – jos puolet Suomessa käytössä olevista autoista muuttuvat täyssähköisiksi, niin Suomen hiilidioksidipäästöt vähenevät pari prosenttia.]

Toiseksi – Toistaiseksi nykyinen valtiovarainministeri Mika Lintilä on kommentoinut, että autoveroon ei ole luvassa muutoksia – ainakaan ihan heti. [ .. mutta tarvittaessa, tienkin.]

***

https://www.is.fi/autot/art-2000006184461.html

25.7.2019

LVM:n ehdotuksen seuraus: autoilun verot voivat poistua osalta autoja, menetykset valtiolle 3,5 miljardia

Autojen sähköistyminen tietää Suomen verottajalle päänvaivaa.

Pienille niché-markkinoille, jollainen Suomikin autoteollisuuden näkökulmasta on, ei valmisteta erikseen omia automallistoja. Suomen valtiotalouden kannalta liikenteen sähköistyminen on kuitenkin ongelmallinen ilmiö, sillä autoilusta on totuttu saamaan merkittävästi verotuloja.

Suurin tieliikenteen veropotti kerätään tällä hetkellä polttoaineveroilla, joiden kertymä oli viime vuonna lähes kolme miljardia euroa. Jos sähkö- ja pistokehybridiautojen yleistyminen alkaa saada yhä enemmän Suomessa tuulta alleen, jäävät nämä verotulot hiljalleen ainakin henkilöautoliikenteen osalta saamatta.

Kolme miljardia on paljon rahaa Suomen kokoisen valtion taloudessa, ja varovaisesti arvioiden tulonmenetys olisi valtiolle suuruusluokkaa kaksi miljardia euroa, mikäli henkilöautokanta olisi joskus likipitäen täyssähköinen.

*

Autoverokin ongelmissa?

Suomessa kannetaan tietenkin myös autoveroa, joka tuotti viime vuonna valtion kassaan noin yhden miljardin. Koska autovero perustuu CO2-päästötasoon, joka on sähköautoilla 0 grammaa kilometrille, on niiden autoveroprosentti huomattavasti polttomoottoriautojen vastaavia pienempi, lähes marginaalinen.

Näin ollen on vaarana, että autoveropotti valtiolle jäisi huomattavasti pienemmäksi. Liikenne- ja viestintäministeriö on jo esittänyt päästöttömiksi laskettujen autojen eli mitä ilmeisimmin ainakin täyssähköautojen täyttä vapauttamista autoverosta. Käytännössä tämä tarkoittaisi autoverosta luopumista, jos sähköistymisskenaario toteutuu.

Suostuuko valtiovarainministeriö tähän? Toistaiseksi nykyinen valtiovarainministeri Mika Lintilä on kommentoinut, että autoveroon ei ole luvassa muutoksia – ainakaan ihan heti.

Suomen vesivoimaloilla alkaa taas olla vesipula

Tätä kirjoitettaessa Suomessa sähkön ”tukkuhinta” on 67,91 €/MWh. Silti vesivoimaloitamme ei kannata ajaa täysillä, vaan Suomeen tuodaan sähköä sillä hinnalla teholla 2213 MW. Kulutus on vain 8228 MW. Ydinvoimalat tuottavat täydellä teholla, tuulivoimasta ei tietenkään ole mitään hyötyä kun Suomessa korkeapaine.

Aamulla kun sähkön markkinahinta oli 77,25 €/MWh, niin silloin vesivoimaloitamme vielä kannatti ajaa teholla 2097 MW. Niin, aamulla kaikki Suomen tuulivoimalat tuottivat yhteensä sähköä teholla 1 MW.

On hellettä ja kuivaa, tarttee saada lisää ydinvoimaa Suomeen. Se tuottaa sähköä silloin kun sähköä tarvitaan. Eikä vain silloin kun sattuu tuulemaan.

Puolukkaa näyttäisi olevan tulossa melko mukavasti, mutta jos ei tule kunnon vesisateita, niin niitäkään ei sitten tule kunnolla. Sama juttu sienten kanssa – nekin tarvitsevat vettä. Pitänee ruveta tanssimaan sadetanssia – kuka osaisi askeleet?

Opettaja kielsi lapsia puhumasta suomea koulussa Ruotsissa

Näin ’sivistyneessä’. Ruotsissa

Jotkut suomalaiset (?) pitävät suomalaisia suvaitsemattomina. Heidän kannattaisi katsella maailmaa vähän laajemmin.

*

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006184266.html

Opettaja kielsi lapsia puhumasta suomea Västeråsissa Ruotsissa, syrjintäasiamies hylkäsi vanhempien kantelun

Suomen puhumisen kieltäneen liikunnanopettajan syrjivästä käytöksestä ei ole riittävästi kiistatonta näyttöä, todetaan syrjintäasiamiehen lausunnossa.

[ Eikö luokan ruotsikieliset oppilaat suostuneet todistamaan?]

VÄSTERÅSLAINEN Emaus-koulun liikunnanopettaja kielsi kolmea keskenään suomea puhuvaa oppilasta käyttämästä äidinkieltään tunnilla järjestetyllä metsäretkellä lokakuussa 2018.

Oppilaiden vanhemmat kantelivat kiellosta kouluntarkastuslaitokselle. Kantelussa todetaan, että lasten oikeuksia käyttää äidinkieltään ei kunnioiteta.

*

Tapaus kaksi:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005607471.html

Suomen kieli kulkee jyrkkää alamäkeä Ruotsissa – Opettaja kielsi yhdeksänvuotiasta Ursina Funkia puhumasta välitunnilla suomea

Suomella on virallisen vähemmistökielen asema Ruotsissa, mutta vähemmistökielen oikeudet toteutuvat huonosti kouluelämässä.

Göteborgilainen Ursina Funk, 9, on nyt vaihtanut uuteen ruotsalaiseen kouluun, Kungsladugårdsskolaniin. Tällä hetkellä hän opiskelee suomen sijaan toista kotikieltään saksaa. Koulun pihalla myös äiti Tiina Männistö-Funk.